الخميس، 3 أبريل 2008

يوما ما

يوما ما ...
سيطيب قلبك ..ستقنعين بما لديك
ستعرفين ان الامر لم يكن صعبا
تخف الالام ..وتهدأ الدقات
ويعلو صوتا فى عقلك
تنسجمين قلبا وعقلا وروحا وجسدا
تعزفين لحنا بدون نشاز
تعرفين
ان الحياة ليست بهذه القسوة
وان الورود اجمل
وان البيت اوسع
وانك اليوم
اجمل

هناك 8 تعليقات:

la3lahakhier يقول...

سامحونى
لدى عمل كثير وضغط شغل
البيت بيتكم

محمد عبد الرحمن يقول...

القادم أجمل إن شاء الله

تعجبنى روح التفاؤل حين تنعكس على تعبيرات الناس
إنها تضفى على الحياة نفسها معانى وتضيف إليها قيمة


على فكرة أنا أقرأ حاليا تدويناتك السابقة
تجربة تدوينية متفردة حتى الأن فيما أعلم

جميل جدا أن نترجم خبراتنا على شكل دروس ثم نتغلب على الموانع المصطنعة لنقدمها لمن يحتاجها ليعبر بها ألما أو يجتاز بها مرحلة من الحياة

تحياتى لقلمك

ammola يقول...

انا برضة قلت انك يا اما مسافرة يا اما مضغوطة فى الشغل..ربنا ييسر لك امورك
فعلا يا عزيزتى..الاحباط يحيطنا من كل اتجاه سواءعلى المستوى الشخصى او المحلى او العالمى:)علشان كده لازم الواحد بقدرالامكان يحاول يتفاءل باللى جاى وزى ما بيقولوا"الاغراق فى المحلية يؤدى الى العالمية"ومن هنا ممكن نقول انى لو حاولت اغير واقعى الشخصى بتفاؤل قد يؤدى هذا فى المجموع الى تحسين المجتمع ككل.
دمتى سيدتى ودامت مودتنا فى الله

غير معرف يقول...

ولا انا فاهمة حاجة
لا بجد مش فاهمة هو ده كمالة البوست اللي فات ولا بوست جديد
ولا كلمتين عالواقف ولا ايه
بس ماعلينا المهم اطمنت انك بخير وكويسة والموضوع كلو ضغط شغل
وانا اقول هى لعلها خير مابتجيش المدونة عندي ليه هو انا زعلتها ولا ايه
بس طلعتي مضغوطة
طب ربنا يفك ضغطك وترجعيلنا على خير

الزواج.....روضة الحب يقول...

أى واقع مهما كان ،يستطيع الإنسان أنن يخلق فيه السعادة ،ابحثى عنها جيدا وتأكدى أنها ترافقك أينما كنت وكيفما أصبحت،ولكنك ترفضين أن تتنعمى بها،القرار بيدك 0

موناليزا يقول...

أختى الحبيبة :الله على كلامك ومافيه من صفاء ومصالحة للذات
يااااه اتعلمين ياحبيبتى اننى اشعر بأن هذا اليوم قريب يمكن عشان بتمناه او عشان بحلم بيه طول الوقت فبيقيت حاسه انه قريب مش عارفه السبب فى احساسى بس اكيد ايمانى بربنا هو اللى مقوينى
وحسن ظنى بالله يدعمنى دائمافالحمد لله على هذة النعمة
تمنياتى لكى بالسعادة الابدية
خالص حبى وتقديرى

محمد عبد الغفار يقول...

زمان قلت ان رقائق السعاده منثوره فى كل مكان ، والشاطر الذى يلتقطها

جسر الى الحياة يقول...

والله يا ايمى انتى اللى بتعزفى لحن جميل بيهدى كل النفوس الثائرة والغاضبة
تعرفى انا اول مرة اقولها لحد معرفتوش عن قرب بحبك جدا جدا جدا

يا نسيمات صارت سحرا من شذاها الكون قد عبقا خبرينا عن أحبتنا وعن الاهلينا والرفقا

قائمة المدونات الإلكترونية

المتابعون

اليكم: حبا فى رسول الله

اليكم: حبا فى رسول الله
شعار حملتنا

Recent Comments

وهذا كتابى

وهذا كتابى
اجمل واحب كتاب

سلم على طه التهامى واذكرنى امامه وادعيلى

سلم على طه التهامى   واذكرنى امامه وادعيلى
اكتبهالنا
Powered By Blogger

لم يعرفوه لكنهم سيعرفونه يوم شفاعته الكبرى

لم يعرفوه لكنهم سيعرفونه يوم شفاعته الكبرى

الفم الذى يخرج منه النور لاينفث نار

الفم الذى يخرج منه النور لاينفث نار
مسلمون ..لربهم طائعون

من أنا

صورتي
القاهرة
مسلمة مصرية مدرسة روحها طلعت الله يرحمها... ورغم ذلك سعيدة ومتفائلة